ACİL ÇAĞRI VE AFET EĞİTİMİ

ACİL ÇAĞRI VE AFET EĞİTİMİ

17.01.2022 357

AFAD Acil Mobil Uygulama Projesi

  PROJENİN AMACI

Afet ve acil durumların etkilerini azaltabilmek, afet öncesi vatandaşlara afet farkındalık kültürünü kazandırabilmek, meydana gelebilecek afet olaylarına hızlı bir şekilde müdahalede bulunmak amaçlarıyla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından AFAD Acil Uygulaması geliştirilmiştir.

AFAD Acil Uygulaması ile doğal afetlerden etkilenen kişilerin konum ve durum bilgilerinin ses ve mesaj yolu ile data hattı üzerinden alınarak 112 Acil Çağrı Merkezlerine aktarılması, bu merkezde durumun değerlendirilerek saha ekiplerine bildiriminin sağlanması ve uygulama üzerinden kişilere ulaşılması hedeflenmektedir.

 Kullanıcılar dilerse acil durumda ulaşılacak yakınlarının iletişim bilgilerini sisteme girerek 112 Acil Çağrı Merkezi personelinin "Acil Çağrı" anında bu bilgileri görmesini sağlayabilir, gerekli durumlarda vatandaşın yakınlarına ulaşılarak afetzedenin güncel bilgileri paylaşılabilir.

Toplama alanları gerçekleşebilecek olası bir afet anında vatandaşlarımızın öncelikli olarak toplanacağı alanlardır. Afetin ilk saatlerinde vatandaşlarımızın geçici olarak ikame edeceği yapısal tehlike ve risklerden uzak belirlenen toplanma alanları uygulamanın ana ekranında bulunan harita üzerinde gösterilmektedir. Vatandaşlarımız bu noktalara uygulama üzerinden yol tarifi alarak ulaşabilirler.

Afet ve acil durum öncesinde, sırasında ve sonrasında toplum hizmeti çalışmalarına katkı sağlamak için uygulamada bulunan AFAD gönüllülük başvurusu butonuna tıklayarak Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı gönüllülük başvurusu yapabilir ve başvuru durumunu takip edebilirsiniz. Uygulamadan afet farkındalığını arttırmaya yönelik eğitim videolarına ulaşabilirsiniz.

 

UYGULAMA HAKKINDA

          Uygulamanın sağladığı faydalar

Uygulama, vatandaşlarımızın afet anında sesli ve yazılı olarak çağrı merkezine erişmelerini sağlarken, aynı zamanda sisteme girmiş oldukları bilgilerin (acil durumda iletişime geçilecek yakınların iletişim bilgileri vb.) ve bulundukları konumun çağrı esnasında 112 çağrı alıcı personel tarafından görülmesini de mümkün kılacaktır. Böylece hızlı ve etkin bir iletişimin sağlanması hedeflenmektedir.

 

          Kimler kullanabilir

Uygulama afet anında vatandaşlarımızın kullanabilmesi için geliştirilmiş olup, yalnızca bulunduğunuz bölgede bir afet olması durumunda kullanılabilir. Bulunduğunuz bölge afet bölgesi dışındaysa 112 Acil Çağrı Merkezini arayarak ihbarda bulunabilirsiniz.

 

Uygulamayı indirmek (cihaza kurmak) ve kullanmak için hangi bilgiler gereklidir

Akıllı cihazların uygulama marketlerine giriş yapmak ve uygulamayı indirmek için öncelikle e-posta hesabına sahip olmanız ve market erişimine izin vermeniz gerekmektedir.

 

UYGULAMA İNDİRME

AFAD Acil Uygulamasını, telefonunuza ya da tabletinize "Apple Store" ya da "Google Play Store" dan "AFAD Acil" ismiyle aratarak ücretsiz indirebilirsiniz.   Not: AFAD Acil Uygulamasının Apple ve Android versiyonları kapsam ve içerik olarak aynı olup, market bazlı küçük farklılıklar yer almaktadır.     

Uygulama indirilip telefona kurulumu yapıldıktan sonra aşağıdaki adımları takip ederek acil arama yapabilirsiniz.

 

        1. Uygulamaya Kayıt Olma

  • Açılan ilk ekranda iletişimin sağlanması için telefon numarası girişi yapılır. Kullanım koşulları linkinin üstüne tıklayarak kullanım koşulları sayfası açılır, kullanım koşullarını okudum ve kabul ediyorum kutucuğu işaretlenir, doğrula butonuna basarak devam edilir. 

     

  • Acil durumda kullanılmak üzere konum bilgisi erişim izni sayfası açılır; uygulamayı kullanırken, yalnız bu sefer, reddet seçeneklerinden birini seçebilirsiniz. Uygulama ana ekranı açılır. 

            2.Arama Yapma  

  •  Acil arama, yaralıyım, kayboldum, enkaz altındayım ve yakınıma ulaşamıyorum butonlarından birisi ile acil arama başlatabilirsiniz.  Yaralıyım, kayboldum, enkaz altındayım ve yakınıma ulaşamıyorum butonlarından birine basılması durumunda otomatik mesaj gönderilecektir

  • Arama başlattıktan sonra mesajlaşma ekranı açılır, açılan bu ekranda 112 Acil Çağrı Merkezi ile aynı anda sesli ve metinsel iletişime geçebilirsiniz. Konuşma hoparlör aracılığı ile yapılır, konuşmanın daha net anlaşılması için mümkün olduğunca telefonu yüzünüze yakın tutmanız önerilir. 

  • Arama başlattığınızda açılan pencereden mesaj yazma alanına tıklayarak klavye açılır acil durum mesajı yazılıp gönder butonu ile iletilir. Acil çağrı merkezinden size dönüş yapıldığında bu ekrandan takip edebilirsiniz. 

          3.Profil Bilgileri

  • Uygulamanın sol üst tarafında yer alan profil alanına tıkladığınızda oluşturulan kayıtlar, dokümantasyon ve uygulamayı sıfırla başlıkları açılır.

   

  • Oluşturulan kayıtlar başlığı altında profil bilgileriniz ve yakınlarınızın iletişim bilgileri alanları bulunur.

 

    • Profil Bilgileri: Bu alana tıkladığınızda ad, soyad, TCKN, telefon numarası ve ikametgah adresiniz gösterilir. Sadece adres bilgileri güncellenebilir. Dilerseniz adres alanına tıklayıp değiştirme işlemini yapabilirsiniz.

 

    • Yakınlarınızın iletişim bilgileri: Bu alana tıkladığınızda açılan ekranda bulunan sağ üst köşedeki yeni kayıt butonu ile yakın bilgisi ekleyebilirsiniz. Yeni kayıt butonuna bastığınızda sizden eklenecek kişinin ad, soyad, yakınlık derecesi ve telefon numarası bilgileri istenir. Kayıt yapabilmek için bu alanların doldurulması zorunludur. Bilgileri girdikten sonra kaydet butonu ile kayıt yapılabilir. 10 kişiye kadar yakın bilgisi ekleyebilirsiniz.

 

  • Dokümantasyon başlığı altından bu uygulama nasıl kullanılır, afet farkındalık eğitimi ve yasal bildirimlere ulaşabilirsiniz.

 

    • Bu uygulama nasıl kullanılır: Tıkladığınızda uygulama ile ilgili tanıtım sayfasını açar.

 

    • Afet farkındalık eğitimi: Tıkladığınızda açılan video ile afet durumunda neler yapılabilir, öncesinde ne gibi önlemler alınabilir bunları içeren bir eğitim videosudur.

 

    • Yasal Bildirim: Yasal bildirim sayfasını açar.

 

  • Uygulamayı sıfırla başlığı altından profil bilgilerini sil seçeneğine ulaşabilirsiniz.

 

    • Profil bilgilerini sil: Tıkladığınızda size "Kullanıcı silinsin mi?" uyarı kutusunu açar, sil derseniz kullanıcı kaydı silinir, uygulamayı kullanmak için tekrar kayıt yapmanız gerekir.

 

        4.Toplanma Yerleri Gerçekleşebilecek olası bir afet anında vatandaşlarımızın öncelikli olarak toplanacağı alanlardır. Afetin ilk saatlerinde vatandaşlarımızın geçici olarak ikame edeceği yapısal tehlike ve risklerden uzak belirlenen toplanma alanları uygulama ana ekranında harita üzerinde gösterilmektedir.    En yakın toplanma yeri otomatik olarak seçilmiştir. Yaya ya da araç seçeneklerinden birini seçip yolu göster butonuna tıkladığınızda yol tarifi başlatır. Başka bir toplanma alanına gitmek istiyorsanız, yolu sil butonuna basıp gitmek istediğiniz toplanma alanına tıklayıp yolu göster diyerek yol tarifi başlatabilirsiniz.   *Eğitim Videoları: Eğitim videoları butonuna tıklayarak afet risk farkındalığı için eğitim videolarını buradan izleyebilirsiniz.  

*Sağ üst köşede bulunan kalem simgesi ile AFAD Gönüllülük başvuru sayfasına ulaşabilirsiniz.

*Sağ üst köşede bulunan anahtar simgesine tıkladığınızda en yakın toplanma noktasını harita üzerinde görebilirsiniz. NOT: Acil arama başlatabilmeniz için afet bölgesi içerisinde olmanız gerekmektedir.      

ÖNEMLİ HUSUSLAR

1. Kişisel veriler ve çağrıya esas tüm bilgiler "112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliği" kapsamında güvence altına alınmaktadır.

2. 112 Acil Çağrı Merkezini gereksiz yere meşgul edenler, yönetmelik ve idarelerce belirlenmiş cezai yaptırımlara tabi tutulacaktır.

 

TEKNİK DESTEK Uygulamaya yönelik teknik destek için 112 Acil Çağrı Merkezi – AFAD Acil ekibi ile irtibata geçebilirsiniz. İletişim E-posta: mobil@icisleri.gov.tr

Kaynak: https://www.112.gov.tr/afadacilmobiluygulamaprojesi